HABER

ANASAYFAHABERKAPADOKYA GEZİSİ

KAPADOKYA GEZİSİ

14-15 Nisan 2018 tarihleri arasında Özel 3 Mart Anadolu ve Özel 3 Mart Halil Güleç Fen Lisesi öğrencilerimizle Nevşehir İlinin Kapadokya bölgesine gezi düzenledik. Gezimiz Coğrafya dersi kapsamında bölgenin iç ve dış kuvvetlerinin oluşturduğu yeryüzü şekillerini yerinde gözlemlemek ayrıca bu şekillerin insan yaşamı üzerindeki etkilerini yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini amaçlamıştır.

Perslerin ''Güzel Atlar Diyarı'' diye adlandırdıkları Kapadokya bölgesindeki ilk durağımız, Göreme Açık Hava Müzesi (Göreme Ören Yeri)'ydi. Burası, M.S. IV. yüzyıldan XIII. yüzyıla kadar yoğun bir şekilde manastır hayatına ev sahipliği eden bir kaya yerleşim yeri.
Bu kaya bloklarının içinde kiliseler, şapeller, yemekhaneler ve oturma mekânları oyulmuştur. Kızlar ve Erkekler Manastırı, Aziz Basileus Kilisesi, Elmalı Kilise, Aziz Barbara Kilisesi, Yılanlı Kilise, Karanlık Kilise, Çarıklı Kilise ve Tokalı Kilisesi en önemli kiliseleridir. Öğrencilerimizle bu kiliseleri büyük ilgi ve merakla gezdik.

Daha sonra Güvercinlik Vadisi ve Uçhisar Kalesi'ni ziyaret ettik, Paşabağlar'da (Keşişler Vadisi)  bir mola verdik. Peri Bacaları arasında dolaşıp ilginç peri bacası oluşumlarını içinde barındıran adını da deve şeklindeki peri bacasından alan Develi Vadisini (Dervent Vadi) gezdik.

Günün sonuna doğru Şapkalı Peri Bacalarının ve Kapadokya'nın simgesi olan 3 Güzeller Peri Bacalarını, devamında ise yöresel hediyelik eşya pazarını gezdik. 1. Günün sonunda Avanos'daki meşhur Çanak - Çömlek Atölyelerinin birinde Kızılırmak'ın çamurundan yapılan çanak çömleklere dair bilgi aldık. Öğrencilerimizle burada çömlek yapımını deneyimledik.

Günün yorgunluğunu atmak için otelimize döndük.

Gezimizin 2. Gününde Fotoğrafçılık Kulübümüz, güneşin ilk ışıklarıyla beraber bölgenin simgelerinden olan Balonların gökyüzündeki görsel şovlarını objektiflerine yansıttı.

Daha sonra bölgenin meşhur ürünlerinden olan kabak çekirdeği atölyesine gittik. Buradaki yöresel ürünleri de tatma imkanımız oldu. Buradan Düşman baskınlarından kaçan binlerce kişinin aylarca yaşayabileceği bir alan olan Kaymaklı Yeraltı Şehri (Derinkuyu Yeraltı şehri)'ne gittik. Bu şehrin ilk katı ahırlara ayrılmış, ikinci katında ise şırahaneler, erzak depoları, mutfaklar, oturma alanları, üçüncü katta bakır işleme atölyeleri, dördüncü katında ise üretim işleme depolama gibi alanları vardı. İnsanların yerin altında yaptıkları bu ilginç şehri gezerken öğrencilerimiz hayranlıkları gizleyemediler.

Niğde İl sınırlarında olan Ihlara vadisi Melendiz Çayının oluşturduğu uzunluğu toplam 14 km olan bu yerin 4 km'sini yürüyerek gezdik. Buradaki kiliseleri gördük. Yürüyüş boyunca ağaç türlerini, kayaç örneklerini de inceleme fırsatı bulduk.

Son olarak dönüş yolumuz üzerinde bulunan Tuz Gölü'ne doğru yola çıktık. Tuz Gölü'nde güneşin batışının oluşturduğu eşsiz güzelliği izleyip fotoğraf çekme fırsatı bulduk. Ardından  güzel anılar ve karelerle Bursa'ya dönüş yaptık.

Copyright © 2024 | Tüm Hakları Saklıdır.